برای اینکه سئوی یک وب سایت به خوبی عمل کند عوامل مختلفی از جمله تگ عنوان وجود دارند که باعث بهتر شدن رنک وب سایت خواهند شد. اما تگ عنوان چیست و چرا باید برای یک وب سایت از آن استفاده کرد؟ چطور می توانیم بهترین تگ تایتل را برای وب سایت خود انتخاب کنیم؟ در این مقاله از سئو پارس با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را بیان کرده و شما را با نحوه انتخاب این تگ آشنا کنیم.

تگ عنوان چیست؟

در ابتدا برای درک بهتر این مفهوم بهتر است بدانیم که تگ عنوان چیست و بیشتر با آن آشنا شویم. تگ عنوان یک عبارت است که در کوتاهترین حالت ممکن، محتوای صفحه سایت را توصیف می کند. این مفهوم معمولا در بالای پنجره یا برگه مرورگر و بالای توضیحات متای یک وب سایت نمایش داده می شود.

برای اطلاع از خدمات سئو فروشگاهی و مشاهده نمونه قرارداد سئو سایت در سئو پارس بر روی لینک کلیک نمائید.

تگ عنوان چیست؟

تگ ‌های عنوان یک عنصر ضروری در طراحی صفحه وب هستند و به کاربران کمک می ‌کنند تا صفحات مختلف را در اینترنت شناسایی کرده و بین آن ها تمایز قائل شوند. تگ عنوان باید به طور دقیق محتوای صفحه را توصیف کند و ضروری است که با عبارات جستجو شده توسط کاربر تطابق داشته باشد. یک تگ عنوان خوب می تواند کاربران را جذب کند تا روی لینک وب سایت شما کلیک کرده و از صفحه بازدید کنند.

از طرف دیگر، یک تگ تایتل ضعیف می تواند کاربران را گیج یا گمراه کند و باعث شود از وب سایت شما خارج شوند. برچسب‌ های عنوان باید کوتاه و مختصر و معمولا بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر باشند تا اطمینان حاصل شود که در صفحات نتایج موتور جستجو به صورت کامل نمایش داده می شوند. در ادامه بر تاثیر این مفهوم بر سئو و هم چنین نحوه انتخاب و ساخت یک تگ عنوان منحصر به فرد بیشتر توضیح می دهیم.

اهمیت تگ عنوان در سئوی سایت

حال که با تگ عنوان آشنا شدیم و دانستیم که این تگ برای چه کاری ساخته و استفاده می شود، بهتر است بدانیم که اهمیت تگ تایتل بر یکی از مهم ترین موارد وب سایت ها یعنی سئو به چه صورت است. در این جا باید گفت که تگ عنوان یکی از مهمترین عناصر سئو است.

این مفهوم یک عامل حیاتی است که موتورهای جستجو از آن برای تعیین ارتباط یک صفحه وب با درخواست جستجوی کاربر استفاده می کنند. در صورتی که یک برچسب عنوان به خوبی ساخته شود، می تواند به طور قابل توجهی بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد، ترافیک وب سایت شما را افزایش داده و تعامل کاربر را بهبود بخشد. در ادامه بیشتر بر اهمیت تگ تایتل بر سئو می پردازیم.

اهمیت تگ تایتل بر سئو

به درک بهتر موتورهای جستجو از صفحه وب سایت کمک می کند

همان طور که پیش‌تر بیان کردیم، موتورهای جستجو از تگ های عنوان برای درک محتوای صفحه و تعیین ارتباط آن با درخواست جستجوی کاربر استفاده می کنند. با گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در تگ عنوان، می توانید به موتورهای جستجو سیگنال دهید که صفحه در مورد چیست.

هم چنین دید آن در صفحه نتایج جستجو را بهبود بخشید. این امر به ویژه برای وب سایت هایی با تعداد صفحات بالا مهم است. زیرا درک محتوای هر صفحه بدون بهینه سازی مناسب برای موتورهای جستجو چالش برانگیز خواهد بود.

نرخ کلیک (CTR) را بهبود می بخشد

نخستین چیزی که کاربر در لیست سرپ می بیند تگ عنوان است. اگر تگ های عنوان اصولی و درست ساخته شده باشند، کاربر را ترغیب می کنند تا از صفحه شما بازدید کنند. اگر تگ های عنوان به خوبی کار کنند CTR را بهبود بخشیده و در نتیجه بازدید بیشتری را به سایت می آورد. این برای سئو بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید  سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

برای ایجاد هویت برند منحصر به فرد کمک می کند

استفاده مداوم از نام برند شما در تگ عنوان می تواند به کاربران کمک کند تا وب سایت شما را بشناسند و آن را برای بازدید های بعدی به خاطر بسپارند. این امر به ویژه برای مشاغلی که می خواهند هویت برند منحصر به فردی ایجاد کنند و خود را از رقبا متمایز کنند بسیار مهم است. با قرار دادن نام برند خود در تگ عنوان، می توانید یک تصویر برند ثابت در تمام صفحات وب سایت خود ایجاد کنید.

کمک به کاربران برای پیدا کردن موضوع جستجو

تگ عنوان باید به طور دقیق محتوای صفحه را توصیف کند و خلاصه ای واضح و مختصر از آنچه کاربران انتظار دارند در صفحه بیابند را ارائه دهد. درست است که این موضوع وظیفه توضیحات متا است. اما تگ عنوان باید به صورت مختصر تر از توضیحات متا نشان دهد که چه محتوایی در صفحه وب سایت قرار گرفته است تا کاربر با دیدن آن وارد سایت شود.

با انجام این کار، می توانید به کاربران کمک کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستند به سرعت پیدا کنند. این امر تجربه کاربری را بهبود می بخشد و احتمال ماندن کاربران در وب سایت شما برای مدت طولانی را افزایش می دهد. هم چنین به علت نرخ پرش کمتر بر سئوی سایت نیز بهترین تاثیر را دارد.

ناوبری وب سایت را بهبود می بخشد

تگ عنوان باید برای هر صفحه در وب سایت شما منحصر به فرد باشد. این تضمین می کند که موتورهای جستجو می توانند بین صفحات مختلف تمایز قائل شوند و محتوای منحصر به فرد هر صفحه را درک کنند. با انجام این کار، می‌توانید ناوبری وب‌ سایت را بهبود ببخشید و یافتن اطلاعات مورد نظر را برای کاربران را آسان ‌تر کنید.

راهنمای انتخاب بهترین تگ های عنوان در سئو

بعد از آشنایی با اهمیت بالای تگ عنوان در سئو نیاز است حتما متقاعد شده اید که باید برای صفحه وب سایت خود از این مفهوم استفاده کنید. اما باید بدانیم که چطور می توان بهترین انتخاب را برای این تگ ها داشت. بنابراین در این قسمت یک راهنما برای انتخاب بهترین تگ های عنوان را برای شما فراهم کرده ایم.

راهنمای انتخاب بهترین تگ های عنوان در سئو

آن را مختصر نگه دارید

برچسب عنوان باید مختصر و دقیق باشد. باید محتوای صفحه در 50-60 کاراکتر به طور دقیق توصیف شود. اگر به تگ های عنوان در لیست serp دقت کنید به صورت عباراتی کاملا کوتاه هستند. همان طور که پیش تر بیان کردیم، با مختصر نگه داشتن تگ عنوان، می توانید اطمینان حاصل کنید که کاربران خلاصه ای واضح و مختصر از موضوع صفحه دریافت می کنند.

تگ عنوان باید توصیفی و شامل کلمات کلیدی باشد

اگر چند کلمه کلیدی دارید، حتما باید یکی از آن ها در تگ عنوان شما استفاده شده باشد. در این صورت کاربر با جستجوی عبارت شامل کلمه کلیدی می تواند صفحه شما را سریع تر پیدا کند. پس ترافیک هدفمند به وب سایت شما جذب خواهند شد. هم چنین باید باید خلاصه ای واضح و مختصر از آنچه کاربران انتظار دارند در صفحه پیدا کنند را در تگ عنوان ارائه دهید.

منحصر به فرد باشید

هر صفحه در وب سایت شما باید یک تگ عنوان منحصر به فرد داشته باشد. موتورهای جستجو از تگ های عنوان برای تمایز بین صفحات مختلف وب سایت شما استفاده می کنند. با ایجاد برچسب های عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه، می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوای منحصر به فرد هر صفحه را درک کنند و دید کلی وب سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید.

امتیازهای فروش منحصر به فرد را در تگ های عنوان اضافه کنید

شما هم چنین می توانید نقاط فروش منحصر به فرد یا فراخوان برای اقدام (Call To Action)را در تگ عنوان قرار دهید. این می تواند کاربران را ترغیب کند که روی لینک وب سایت شما کلیک کرده و از صفحه شما بازدید کنند. با انجام این کار، می توانید CTR را بهبود بخشید و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید. نمونه ‌هایی از نقاط فروش منحصر به ‌فرد یا فراخوان ‌های اقدام شامل «ارسال رایگان»، «پیشنهاد زمان محدود» یا «اکنون خرید کنید» می شود.

از تعداد زیاد کلمات کلیدی استفاده نکنید

در حالی که مهم است که کلمات کلیدی مرتبط را در برچسب عنوان قرار داده شوند، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند تاثیر سو داشته باشد. اگر قصد دارید این کار را برای رتبه بندی بهتر وب سایت خود انجام دهید باید بدانید که برای سئو تاثیر منفی خواهد داشت. هم چنین امکان ایجاد یک تجربه کاربری ضعیف نیز خواهد شد. بنابراین نباید از کلمات کلیدی بیش از حد در تگ عنوان استفاده شود.

بیشتر بخوانید  کلمات کلیدی LSI و اهمیت آن در سئو

تست و بهینه سازی کنید

هنگامی که یک برچسب عنوان ایجاد کردید، تست و بهینه سازی آن بسیار مهم است. می توانید از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل برای ردیابی عملکرد تگ عنوان خود استفاده کنید و در صورت نیاز تغییرات را در آن انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر CTR مورد نظر را دریافت نمی ‌کنید، می‌ توانید امتیاز فروش منحصر به فرد یا فراخوانی برای اقدام را به برچسب عنوان اضافه کنید. اگر تگ عنوان شما مرتبا تست شود، برای وب سایت سئوی وب سایت شما بسیار اثربخش است. زیرا نقاط ضعف و قدرت آن را تشخیص خواهید داد.

بیشتر بخوانید  سئو داخلی چیست؟ راهنمای سئو آن پیج (سئو on page)

یک مثال برای انتخاب تگ عنوان مناسب

حال که با راهنمای انتخاب تگ عنوان مناسب آشنا شدید و مراحل انتخاب آن را دانستید، بهتر است برای درک بهتر این موضوع از یک مثال برای انتخاب تگ عنوان مناسب استفاده کنیم. فرض کنید یک وب سایت دارید که در آن به فروش جواهرات دست ساز مشغول هستید و یکی از محصولات شما یک گردنبند نقره با آویز ماه است.

برای ایجاد یک برچسب عنوان مناسب برای صفحه این محصول نیاز به نوشتن عبارتی بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر هستید که در این جا “گردنبند ماه نقره ای” می تواند بهترین انتخاب باشد. سپس باید کلمات کلیدی را به آن اضافه کرد. برای این عنوان معمولا کاربران «گردنبند نقره» و «آویز ماه» را بیشتر در گوگل جستجو می کنند. پس می توان “گردنبند نقره ای ماه” یا “آویز ماه نقره ای” را نیز استفاده کرد.

همان طور که مشاهده می کنید این عبارت ها کاملا نشان می دهند که کاربر قرار است چه محصولی را در صفحه مشاهده کند. زیرا به صورت مختصر و کامل صفحه محصول را توصیف می کند. البته شما می توانید در ادامه عبارت برچسب عنوان نام برند خود را هم بنویسید. در این صورت یک وجه تمایز ایجاد کرده و هم چنین تبلیغات را نیز برای سایت خود انجام داده اید.

سخن پایانی

تگ عنوان یا تگ تایتل برای یک صفحه وب سایت و هم چنین سئو بسیار مهم است. این تگ نشان دهنده محتوای صفحه به صورت کاملا مختصر است که کاربر را تشویق می کند تا از وب سایت بازدید کرده و ترافیک آن را بالا ببرد. بنابراین باید با نحوه انتخاب این تگ آشنا شویم و برای گرفتن بیشترین بازدید از آن استفاده کنیم.

برای دریافت مشاوره سئو و یا اطلاع از تعرفه های سئو سایت از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.