در دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، استفاده از کلمات کلیدی LSI به همراه کلید واژه ها، از اهمیت بسیاری برخوردارند. با این حال ممکن است از خود بپرسید که کلمه کلیدی LSI چیست و چرا برای سئو مهم دیده می شود؟ آیا برای بالا بردن بازدید وب سایت خود و پیشی گرفتن از رقبا باید از این مفهوم نیز استفاده کنیم؟ با ما در این مطلب از سئو پارس همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم و هر آنچه که باید درباره کلمات کلیدی ال اس آی بدانید را بیان کنیم.

کلمات کلیدی ال اس آی

کلمه کلیدی LSI چیست؟

کلمات کلیدی LSI (Latent Semantic Indexing) کلمات یا عباراتی در نظر گرفته می شوند که به موضوع یا کلمه کلیدی اصلی یک قطعه محتوا مرتبط هستند. این کلمات یا عبارات مترادف نیستند، بلکه عباراتی هستند که رابطه معنایی با موضوع اصلی دارند. اجازه دهید با یک مثال بهتر این مفهوم را برای شما روشن کنیم.

فرض کنید موضوع اصلی “بازاریابی دیجیتال” باشد. آن گاه کلمات کلیدی LSI ممکن است “بازاریابی رسانه های اجتماعی”، “بازاریابی محتوا” و “بازاریابی ایمیلی” در نظر گرفته شوند. هدف استفاده از کلمات کلیدی LSI کمک به موتور های جستجو برای درک بهتر زمینه و معنای یک قطعه از محتوا است. با گنجاندن این کلمات و عبارات مرتبط در محتوا، صاحبان وب سایت و کسب و کارها می توانند اطلاعات جامع تری در مورد یک موضوع خاص ارائه دهند.

این مفهوم نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوا را درک کنند، بلکه ارزش بیشتری برای خواننده و کاربر وب سایت ایجاد خواهند کرد. هم چنین در حالی که کلمات کلیدی ال اس آی اغلب با سئو مرتبط هستند، هدف اصلی آن ها بهبود کیفیت و ارتباط محتوا است.

با استفاده از این کلمات صاحبان وب سایت می توانند محتوای آموزنده و جذاب تری ایجاد کنند که ارزشی برای مخاطبان هدف آن ها فراهم می کند. در ادامه بیشتر درباره اهمیت این کلمات بر سئو و چگونگی استخراج آن ها صحبت می کنیم.

اهمیت کلمات کلیدی LSI بر سئو

حال که دانستیم مفهوم کلمات کلیدی LSI یعنی چه و چرا باید از آن ها در محتوای خود استفاده کنیم، بهتر است تا درباره اهمیت آن ها بر سئو بدانیم. به همین دلیل در زیر موارد مهم برای اهمیت این کلمات بر سئو را آماده کرده ایم تا اگر قصد استفاده از این کلمات برای محتوای خود را دارید، از تاثیر آن ها بر سئو نیز آگاه شوید.

بهینه سازی محتوای

همان طور که پیش تر بیان کردیم، با استفاده از کلمات کلیدی LSI، صاحبان وب سایت می توانند اطلاعات عمیق و جامع تری در مورد یک موضوع خاص ارائه دهند. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوا را به طور دقیق طبقه بندی و رتبه بندی کنند. کلمات کلیدی LSI هم چنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا زمینه و ارتباط یک قطعه از محتوا را درک کنند. این می تواند منجر به بازدید و ترافیک بیشتر برای وب سایت شما شود.

تجربه کاربری پیشرفته

استفاده از کلمات کلیدی ال اس آی می تواند به بهبود تجربه کاربری هم کمک کند. با ارائه محتوای جامع و آموزنده تر، صاحبان وب سایت می توانند خوانندگان را درگیر خود نگه دارند و آن ها را تشویق کنند که زمان بیشتری را در وب سایت سپری کنند. این می تواند منجر به نرخ تعامل بالاتر و نرخ پرش پایین تر شود که هر دو از عوامل مهم سئو هستند. زیرا وب سایت را برای ربات های موتور جستجو مفید جلوه می دهند.

بیشتر بخوانید  خزیدن و نمایه سازی به چه معناست؟

ساخت لینک طبیعی

از کلمات کلیدی LSI هم چنین می توان برای تنوع بخشیدن به انکر تکست در بک لینک ها استفاده کرد. با گنجاندن انواع کلمات کلیدی ال اس آی در انکر تکست یا متن لنگر، وب سایت ها می توانند شیوه های طبیعی و ارگانیک لینک سازی را داشته باشند. این می تواند رتبه کلی موتور جستجوی آن ها را بهبود بخشد. زیرا موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ های دارای شیوه ‌های ایجاد لینک طبیعی را قابل اعتماد تر و معتبرتر می ‌بینند.

اجتناب از بهینه سازی بیش از حد

استفاده از کلمات کلیدی ال اس آی می تواند به صاحبان وب سایت کمک کند تا از بهینه سازی بیش از حد جلوگیری کنند که می تواند منجر به جریمه موتورهای جستجو شود. با گنجاندن انواع کلمات کلیدی LSI، صاحبان وب ‌سایت می‌ توانند شیوه ‌های بهینه ‌سازی طبیعی و ارگانیک را نشان دهند که می ‌تواند باعث بهتر دیده شدن برای ربات ها و الگوریتم های موتور جستجو و بهبود سئو شود.

مزیت رقابتی

استفاده از کلمات کلیدی LSI هم چنی قادر است به صاحبان وب سایت مزیت رقابتی بدهد. با گنجاندن این کلمات کلیدی در محتوای خود، صاحبان وب سایت می توانند محتوای جامع و آموزنده تری نسبت به رقبای خود ارائه دهند. این می تواند منجر به نرخ تعامل بالاتر، نرخ پرش کمتر و رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو شود که همه این ها می تواند به صاحبان وب سایت کمک کند تا مزیت رقابتی کسب کنند.

روش‌ها و ابزارهای استخراج کلمات کلیدی LSI

روش‌ها و ابزارهای استخراج کلمات کلیدی LSI

روش‌ها و ابزار های مختلفی برای پیدا کردن یا استخراج کلمه کلیدی LSI وجود دارند. ممکن است شما به عنوان صاحب کسب و کار یا وب سایت از محصول یا خدمات در وب سایت خود آگاه بوده و مطابق با کلید واژه اصلی و دانش خود، کلمات کلیدی ال اس آی را نیز انتخاب کنید.

اما در بیشتر اوقات باید از روش ها و ابزارهای استخراج این کلمات استفاده کرد تا بتوان مرتبط ترین آن ها را به کار گرفت. اینکه بهتر است تا از کدام ابزار استفاده کنیم، به محتوا و موضوع وب سایت ما بستگی دارد. به همین دلیل در این قسمت انواع مختلف ابزارها و روش ها را معرفی می کنیم تا بتوانید از میان آن ها بهترین را برای خود انتخاب کنید.

تکنیک‌ های مدل ‌سازی موضوع

از تکنیک‌ های مدل ‌سازی موضوعی مانند تخصیص پنهان دیریکله (LDA) و فاکتورسازی غیر منفی ماتریس (NMF) می‌توان برای شناسایی موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کرد. این تکنیک ها از الگوریتم های آماری برای شناسایی الگوها در مجموعه های بزرگ داده و شناسایی مضامین و موضوعات رایج استفاده می کنند.

Google Autocomplete

ویژگی تکمیل خودکار گوگل می تواند منبع عالی برای کلمات کلیدی LSI باشد. همانطور که کاربران در جستجو های خود تایپ می کنند، گوگل جستجو های مرتبطی را پیشنهاد می کند که می توانند به عنوان کلمات کلیدی ال اس آی در تولید محتوا استفاده شوند.

Google Related Searches

در پایین صفحه نتایج جستجوی گوگل، بخشی وجود دارد که جستجوهای مرتبط را نمایش می دهد. این جستجوهای مرتبط می توانند منبع خوبی برای کلمات کلیدی LSI باشند و می توانند در محتوا گنجانده شوند.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google’s Keyword Planner یا SEMrush را می توان برای شناسایی کلمات کلیدی LSI و عباراتی که از نظر معنایی به یک کلمه کلیدی اصلی مرتبط هستند استفاده کرد. این ابزارها از الگوریتم ‌هایی برای تجزیه و تحلیل پرسش‌ های جستجو استفاده می‌ کنند و کلمات کلیدی و عبارات مرتبطی را پیشنهاد می ‌کنند که ممکن است به یک موضوع خاص مرتبط باشند.

Google Keyword Planner

گوگل کیوورد پلنر یک ابراز بسیار کاربردی و رایگان است که برای پیدا کردن کلمات کلیدی اصلی و مرتبط کاربرد دارد. این ابزار حجم داده های جستجو و سطح رقابت برای هر کلمه کلیدی را ارائه می دهد که می تواند به صاحبان وب سایت کمک کند کلمات کلیدی با ارزش بالا را برای هدف شناسایی کنند.

SEMrush

SEMrush یک ابزار محبوب برای تحقیق کلمات کلیدی LSI است که می تواند برای شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط استفاده شود. این ابزار هم آماری مشابه با ابزار قبلی برای صاحبان وب سایت را ارائه می دهد که از طریق آن بتوانند بهترین کلمات مرتبط را برای محتوای خود پیدا کرده و از آن ها استفاده کنند.

تجزیه و تحلیل همزمان

تحلیل همزمان شامل تجزیه و تحلیل مقدار فراوانی است که کلمات یا عبارات با هم در یک زمینه خاص در آن ظاهر می شوند. این می تواند به شناسایی کلمات کلیدی LSI و عباراتی که اغلب در ارتباط با یک کلمه کلیدی اصلی استفاده می شوند کمک کند.

ابزارهای تجزیه و تحلیل همزمان

ابزارهای تجزیه و تحلیل همزمان را می توان برای شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط که اغلب در ارتباط با یک کلمه کلیدی اصلی استفاده می شود، به کار برد. این ابزارها داده های جستجو را برای شناسایی الگوها و روابط بین کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل می کنند.

تحلیل معنایی

تحلیل معنایی شامل تجزیه و تحلیل معنا و بافت کلمات و عبارات برای شناسایی کلمات و عبارات کلیدی LSI است. این کار را می توان به صورت دستی یا با استفاده از ابزارهای خودکار که از الگوریتم های پردازش زبان طبیعی برای شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط استفاده می کنند، انجام داد.

LSIGraph

LSIGraph ابزاری است که به طور خاص برای استخراج کلمات کلیدی LSI طراحی شده است. این ابزار از تحلیل معنایی برای شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط استفاده می کند و فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط را برای کاربر ارائه می دهد.

Twinword Ideas

Twinword Ideas ابزار دیگری است که می تواند برای استخراج کلمات کلیدی LSI استفاده شود. این ابزار هم از تحلیل معنایی استفاده می کند تا توسط آن بتواند کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده و از طریق آن به بهبود محتوا و کمک به بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  هدف جستجو یا search intent چیست؟

نحوه استفاده از کلمات کلیدی LSI در سئو

نحوه استفاده از کلمات کلیدی LSI در سئو همراه با مثال

حال که با نحوه استخراج کلمات کلیدی LSI آشنا شدیم و دانستیم که چگونه می توان در رابطه با محتوای خود کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرد و هم چنین اهمیت آن ها برای سئو را نیز دانستیم، نوبت به استفاده آن ها می رسد. عموما یک محتوا پیرامون کلمات کلیدی نوشته می شود و توصیه می شود که از این کلمات با یک چگالی مناسب در متن استفاده شود تا سئو برای آن رعایت شده و متن بهینه سازی شود. اما آیا نحوه دیگری از استفاده از کلمه کلیدی LSI وجود دارد که باز هم باعث تاثیر مثبت برای سئو شود؟ پاسخ به این سوال آری است و در این قسمت انواع نحوه استفاده از آن را در سئو داخلی بیان می کنیم.

از کلمه کلیدی ال اس آی در توضیحات متا محتوا استفاده کنید

توضیحات متا جملات کوتاهی است که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) در زیر عنوان صفحه شما ظاهر می شود. گنجاندن کلمات کلیدی LSI در توضیحات متا می تواند به بهبود ارتباط و کیفیت صفحه شما کمک کند و کلیک های بیشتری را از کاربرانی که در جستجوی موضوعات مرتبط هستند، جذب کند.

به عنوان مثال اگر در حال ایجاد صفحه ای در مورد “استراتژی های سئو” هستید، می توانید کلمات کلیدی LSI مانند “بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو”، “افزایش ترافیک وب سایت” و “تولید سرنخ” را نیز در متای خود بنویسید. در این صورت کاربر متوجه خواهد شد که قرار است محتوای بسیار کاملی را در وب سایت شما مطالعه کند.

از کلمه کلیدی LSI در تگ های هدر یا تیترهای محتوا استفاده کنید

تگ های هدر یا تیتر های محتوا (H1، H2، H3) جنبه مهم سئوی داخلی یا درون صفحه هستند. گنجاندن کلمات کلیدی ال اس آی در تگ‌های هدر می ‌تواند به بهبود ارتباط و کیفیت صفحه شما کمک کند و به موتورهای جستجو بهتر اجازه دهد تا موضوعات تحت پوشش صفحه شما را درک کنند.

به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی شما ” میان وعده های سالم ” است، می توانید در تگ های هدر از کلمات ” میان وعده های کم کالری “، ” ایده میان وعده آسان ” و ” تنقلات وگان ” استفاده کنید.

از کلمات کلیدی ال اس آی در تگ های جایگزین تصویر خود استفاده کنید

تگ های Alt توضیحاتی هستند که به تصاویر اضافه می شوند تا به موتورهای جستجو کمک کنند تا درک کنند تصویر در مورد چیست. گنجاندن کلمات کلیدی ال اس آی در تگ‌های alt می ‌تواند ارتباط بیشتری را در وب سایت شما ایجاد کند و به الگوریتم های موتورهای جستجو کمک می کند تا سریع تر صفحه شما را پویش کنند.

به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی شما ” توصیه های مسافرتی” است، می توانید تصویر یک مسافرت گروهی را به صفحه خود اضافه کرده و برای متن جایگزین آن از عبارت “توصیه های مسافرت گروهی” استفاده کنید. البته باید یک متن درباره این تصویر نیز ارائه دهید. در این صورت بیشترین ارتباط معنایی برای صفحه شما توسط الگوریتم های موتور جستجو شناسایی شده و برای رتبه بندی وب سایت نیز بسیار تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید  آموزش سئو تصاویر - راهنمای جامع سئو عکس

از کلمات کلیدی ال اس آی در لینک سازی داخلی خود استفاده کنید

پیوند داخلی، عمل پیوند دادن به صفحات دیگر در وب سایت شما از درون محتوای شما را انجام می دهد. گنجاندن کلمات کلیدی LSI در پیوند داخلی شما می ‌تواند هم می تواند کیفیت ارتباط در صفحه شما را بالا ببرد و باعث می شود تا ربات های موتور جستجو عمل خزیدن و درک ارتباط بین محتواهای وب سایت شما را بهتر درک کنند.

به عنوان مثال، اگر یک صفحه از وب سایت شما درباره ” بهترین گوشی های هوشمند ” است، می توانید به صفحات دیگری در وب سایت خود پیوند دهید که موضوعات مرتبطی مانند ” بررسی گوشی های هوشمند ” و ” گوشی های هوشمند با رتبه برتر” را پوشش می دهند. در این صورت می توانید زمان بیشتری کاربر را در وب سایت نگه دارید.

از کلمات کلیدی LSI در تگ های عنوان خود استفاده کنید

تگ عنوان متنی است که در بالای پنجره مرورگر شما ظاهر می شود و هم چنین عنوان صفحه شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نیز در نظر گرفته می شود. می توان از کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان هم استفاده کرد تا ارتباط معنایی در صفحه وب سایت را بالا برد و سئو را نیز بهبود بخشید. به عنوان مثال، اگر محتوای شما درباره “استراتژی های سئو” هستید، می توانید از برچسب عنوانی مانند “۱۰ استراتژی موثر سئو برای بهبود رتبه بندی موتور جستجو” استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  10 فاکتور برتر رتبه بندی گوگل برای سال 2023 (+به همراه روش های بهینه سازی)

سخن پایانی

کلمات کلیدی LSI یک جنبه ضروری از سئو هستند که می توانند به بهبود ارتباط و کیفیت محتوای وب سایت، توضیحات متا، تگ های هدر، تگ های جایگزین تصویر، پیوند داخلی، انکر تکست و تگ عنوان کمک کنند. با گنجاندن کلمات کلیدی ال اس آی در این عناصر به روشی طبیعی و ارگانیک، صاحبان وب سایت می توانند به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر به سایت خود کمک کنند.

البته استفاده از کلمات کلیدی ال اس آی برای بازدیدکنندگان وب سایت نیز مفید است. زیرا با ارائه نتایج جستجوی دقیق تر و مرتبط تر، به آن ها کمک می کند تا تجربه کاربری بهتری داشته باشند. این به نوبه خود می تواند به تعامل بیشتر، نرخ پرش کمتر و افزایش نرخ تبدیل منجر شود. به همین دلیل است که اگر صاحب یک وب سایت هستید و یا سئوی آن را انجام می دهید باید از این کلمات نیز برای محتوا و صفحات وب سایت استفاده کنید. در این صورت است که وب سایت بین رقیبان بهتر دیده شده و باعث سود آوری بیشتر خواهد شد. برای دریافت مشاوره سئو و یا اطلاع از تعرفه های سئو سایت از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.